Fortsätt till huvudinnehåll

Gratis 45 dagars testversion av Zbrush 7



Har startat eftermiddagsverksamhet på skolan som jag numera jobbar på och håller på med spelproduktion och animation med ett gäng i åk 7, Eftersom det som på så många andra stället inte finns så mycket pengar att lägga på programvaror har vi fått jobba med testversioner och gratisprogram och de flesta programmen har jag använt finns att ladda ner gratis eller som fullt fungerande testversioner, Jag har dock saknat en fullvärdig ersättare till Zbrush och ni som har bättre koll får gärna rätta mig här men har inte hittat. Har jobbat med Sketchfab och Sculptris med eleverna men saknat en del av funktionerna i Zbrush och inte hittat någon gratis testversion förrän nu.

Av en slump skulle jag bara visa programmet och nu finns det en gratis 45 dagars  full version att ladda ner av detta marknadsledande 3d skulpteringsprogram som är lätt att komma igång med som kan ta lång tid att bemästra

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Att rita och måla i datorn

Det finns en rad programvaror för att rita och måla i datorn, min personliga favorit är Corel Painter men smaken är som sagt delad. Jag har valt de tre vanligaste, Corel Painter, Gimp och Photoshop. Om du befinner dig på en skola som inte redan har något bildbehandlingsprogram skulle jag rekommendera att du ber om Photoshop Min personliga favorit är Corel Painter 12 som jag har haft mycket nöje av. Programmet kostar ca 3900 kronor och imiterar olika material som tex vattenfärg eller olja. Ladda ner en 30 dagars testversion här... Näst på tur står GIMP som är ligger under öppen källkod vilket betyder att alla som vill kan jobba med och lägga till nya funktioner i programmet. GIMP är ett mycket kompetent program och helt gratis att använda Ladda ner version 2.8 här... Photoshop är det vanligaste programmet för bildbehandling Ladda ner en 30 dagars testversion här.. .

Guide till att skapa dig själv som en Navi ur filmen Avatar

Med lite kreativitet och tid kan du åstadkomma fantastiska saker tillsammans med dina elever, Ett punkt som jag jobbar på att implementera i min undervisning är att eleverna skall skapa en digital kopia av sig själva i 3d som Navis ur filmen Avatar. Science Fiction och det går inte säger skeptikerna, det blir för dyrt, hur får du tag i den utrustning du behöver. Frågorna hopar sig. Det här kan jag väl ändå inte göra i en fjärdeklass ? men eleverna håller ju på med färgcirklar och akryltroll. Det du behöver är tre saker, tid, tålamod och gratis programvara. Jag har redan talat om och lagt upp länkar till programvaran, 123D Catch och Sculptris. För att underlätta har jag valt att bara göra huvudet, men hela kroppen skulle fungera lika bra det blir bara lite knöligare om man vi ha bra kvalite på hela modellen när man fotar den. 1) Du tar 9 bilder av ditt huvud i 360 grader lite överlappning mellan varje bild. (ju färre bilder du lyckas använda ju lättare blir det att måla di

Patricia Piccinini

Patricia Piccinini är en australiensisk konstnär. Hon föddes år 1965 i Freetown, Sierra Leone och emigrerade till Australien 1972 med sin familj. Hon studerade ekonomisk historia innan hon blev antagen till konstskolan i Melbourne. www.patriciapiccinini.net